PRŮVODCE STEZKAMI MAPY STEZEK DOPORUČENÉ ODKAZY KONTAKTUJTE NÁS
STEZKY
ZDRAVÍ
V PLZEŇSKÉM
KRAJI
česky english deutsch

Doplňková cvičení

Zvyšují účinek programu aktivního zdraví.

Zahřívací cvičení a protahovací cvičení:
Používáme před začátkem každého cvičení v rámci programu aktivního zdraví.

  • Pro zahřátí používáme dynamická cvičení prováděná v pomalejším tempu, která slouží k prokrvení svalů a rozhýbání kloubů (3- 5 min).
  • Pro protažení používáme cviky sportovního nebo rehabilitačního strečinku, které jsou zaměřené na protažení zkrácených svalů a svalů zatěžovaných v průběhu tréninku (cca 10 min).
  • Protahovací cvičení s uvolněním svalů doporučujeme provádět i během vytrvalostního cvičení, pokud cítíme pocity tělesného diskomfortu např. při delší chůzi, jízdě na kole.

Posilovací (rezistentní) cvičení:
Používáme je po ukončení vytrvalostní části programu. Jsou zaměřena na procvičení a posílení nedostatečně zatěžovaných svalových partií. Pro posilování v přírodě můžeme použít lehkých kusů dřeva, lehkých kamenů nebo cvičení s odporem vlastního těla. Používáme většího počtu opakování a menší hmotnosti břemene tak, abychom každý cvik opakovali 20- 30x. Pohyb koordinujeme s dýcháním.

Relaxační (harmonizační cvičení) a techniky:
Slouží k celkovému uvolnění svalů a kloubů na konci cvičení, případně je použijeme během cvičení při pocitech tělesného diskomfortu. Po závěrečném uvolnění doporučujeme zařadit chvilku pasivní svalové relaxace v kombinaci s dýcháním. Výsledkem relaxačních cvičení je pocit příjemného tělesného a psychického uvolnění.

PRŮVODCE STEZKAMI MAPY STEZEK DOPORUČENÉ ODKAZY KONTAKTUJTE NÁS

 

Tento projekt Stezky zdraví v Plzeňském kraji je spolufinancován Evropskou unií.